آموزش پخش زنده تصویر دوربین موبایل به آپارات

برای شروع پخش زنده از طریق موبایل یا تبلت شما می‌بایست از یک اپلیکیشن Live Encoder استفاده نمایید. در ادامه نحوه استفاده از اپلیکیشن Larix Broadcaster را برای شما شرح خواهیم داد. از طریق این اپلیکیشن می‌توانید تصویر خروجی دوربین موبایل یا تبلت خود را به صورت زنده پخش نمایید. اما قبل از نصب و تنظیم این اپلیکیشن، شما می‌بایست یک حساب کاربری در آپارات ایجاد کرده و پس از تنظیم حساب کاربری خود، پنل شروع پخش زنده را تنظیم نمایید.

پیش از شروع پخش زنده، مطالعه کامل قوانین پخش زنده آپارات و رعایت تمامی موارد اجباری است.

برای اطلاع از چگونگی ثبت نام در آپارات، می‌توانید به مقاله زیر مراجعه نمایید:
چطور در آپارات ثبت نام کنم؟

قبل از تنظیم نرم‌افزار Larix Broadcaster، حتماً پنل شروع پخش زنده خود را تنظیم نمایید. برای آشنایی با تنظیمات این پنل می‌توانید از این مقاله کمک بگیرید : چگونه داشبورد پخش زنده را تنظیم نمایم؟

نحوه شروع پخش زنده از طریق کامپیوتر نیز در مقاله زیر آمده است:

چگونه پخش زنده را شروع کنم؟

نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن Larix Broadcaster

نسخه اندروید اپلیکیشن رایگان Larix Broadcaster را از اینجا و نسخه iOS این اپلیکیشن را از اینجا دانلود کرده و آن را بر روی تلفن همراه هوشمند یا تبلت خود نصب نمایید.

تنظیمات اولیه

۱- در ابتدا، لازم است تا به قسمت تنظیمات این اپلیکیشن وارد شوید. برای این کار پس از باز کردن آن، از گزینه چرخ‌دنده استفاده نمایید.

۲- حال می‌بایست یک اتصال جدید به آپارات ایجاد نمایید. برای اینکار گزینه Connections را انتخاب نموده و سپس New Connection را باز کنید.

۳- پس از وارد کردن یک نام دلخواه در قسمت Name مانند Aparat، نوبت به وارد کردن URL می‌رسد.

۴- برای دسترسی به URL، شما در ابتدا باید به پنل پخش زنده حساب خود در آپارات که از اینجا در دسترس است وارد شده و از گزینه‌ی تنظیمات پخش، آن را کپی نمایید.

۵- سپس آن را در قسمت URL در صفحه مربوط به اتصال اپلیکیشن قرار دهید.

۶- حالا دوباره به پنل پخش زنده و قسمت تنظیمات پخش بازگردید و این بار، کلید استریم یا همان Stream Key را کپی کنید.

۷- مجددا به اپلیکیشن بازگشته و بدون قرار دادن فاصله، در انتهای URL وارد شده یک اسلش (/) تایپ کرده و کلید استریم کپی شده را در ادامه‌ی آن وارد کنید. نیازی به ایجاد تغییر در بقیه‌ی گزینه‌ها نیست. حالا، تنظیمات را Save نمایید.

تنظیمات تصویر

۱- مجددا به صفحه تنظیمات اپلیکیشن Larix Broadcaster برگشته و این بار گزینه‌ی Video را انتخاب نمایید.

۲- در بخش Camera، شما می‌توانید انتخاب کنید که پخش زنده با استفاده از دوربین سلفی یا جلو انجام شود یا دوربین اصلی یا پشتی. گزینه مهم بعدی، Video Size است. این گزینه در واقع وضوح تصویر پخش زنده شماست و باید مطابق با سرعت آپلود اینترنت خود آن‌ را انتخاب کنید.

پیشنهاد آپارات برای سرعت آپلود حداقل ۵Mbps استفاده از گزینه ۱۲۸۰×۷۲۰ می‌باشد.

۳- به سراغ قسمت Encoder بروید. گزینه‌ی Bitrate هم مانند Video Size بسیار مهم است و باید در انتخاب آن دقت زیادی داشت. با استفاده از جدول تنظیمات پیشنهادی آپارات که کمی پایین تر می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید و سرویس آزمایش پخش زنده می‌توانید بهترین تنظیمات را متناسب با سرعت آپلود اینترنت خود، انتخاب کنید. برای به دست آوردن سرعت آپلود اینترنت خود می‌توانید از سایت SpeedTest کمک بگیرید. همچنین، دقت کنید که Keyframe Frequency حتما روی ۲ قرار داشته باشد. باقی تنظیمات را روی حالت پیش‌فرض رها کرده و از این بخش خارج شوید.

حداکثر ۷۰ درصد سرعت آپلود اینترنت خود را برای Bitrate در نظر بگیرید.

پیشنهاد آپارات برای پخش زنده با کیفیت ۷۲۰p انتخاب Bitrate بر روی ۳۰۰۰Kbps است.

جدول تنظیمات پیشنهادی

برای تنظیم اپلیکیشن LarixBroadcaster بر روی کیفیت‌های دیگر می‌توانید از جدول پیشنهادی زیر کمک بگیرید.

شروع پخش زنده

حالا، همه‌چیز برای استریم شما آماده است. به صفحه اصلی اپلیکیشن بروید و با لمس دایره‌ی قرمز رنگ، پخش زنده خود را آغاز کرده و از سرویس پخش زنده آپارات لذت ببرید.

تمامی تنظیمات گفته شده برای سیستم عامل‌اندروید می‌باشد. تنظیمات این اپلیکیشن در سیستم عامل iOS نیز کاملاً مشابه راهنمای فوق است.

حتما ببینید

فراخوان سراسری تحویل پیش ازموعد سرویس های « فراروم » ویژه تحویل سرویس های نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱

متولیان محصول دانش بنیان فراروم برای دومین سال پیاپی جهت مدیریت هرچه بهتر فرآیندهای آموزشی …

فراروم میزبان برگزاری جلسات دهه اول محرم در طرح نذرمجازی فراروم

محرم، ماه ایثار و از جان گذشتگی است. ماه عشق و شور و فریاد است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *